fredag 4 juli 2008

husblogg, inte hundblogg...

Ja härregud... nu har man i sömnen möblerat och stängslat in hela huset bara för att få veta att någon apa har bjudit 1 110 000! Jag skall ringa på måndag och se om det har gått upp mer men jag tror inte att det är realistiskt för mig att hoppas på just detta hus längre. Det är för bra för att vara ríktigt sant och det förvånar mig inte ett smack att den duktiga snickaren får ett högre bud än det som var utgångsbudet. Snyft.

Ja ja, jag har ju nu i alla fall ett lånelöfte så jag kan faktiskt kalla mig miljonär för jag har 5 tusen på kontot! :) Vi får se vad som händer.

Har faktiskt tränat lite hund idag också och det gick fint. Utmanade Kompis trots att det var varmt och han jobbade på fint. började dock slarva lite i slutet så vi avrundade med lite "lätta" grejer såsom vändningar och annat som han faktiskt är riktigt bra på.
Dito fick köra burlekar och skickad framåt på kommando till en extern belöning. Han är flamsig och fläckvis ganska disträ men kör man lite bakåtmarch kommer fokusen tillbaks. Men jag kan inte köra långa pass med honom än, så repetitionerna blir korta och intensiva. Vi har ju också fått våra leksaker från Kanada och hundarna älskar dom! Tack för tipset Fanny o Thomas!

Inga kommentarer: