tisdag 22 juli 2008

Ja, jösses vilken vecka i Norge!

Har ju varit hemma ett tag sen vi var på klickerutbildningen i Norge med Dito. Det har varit en del att smälta och jag har insett att jag har en del att jobba med..... Min nu ettåriga valp har fortfarande jättesvårt att jobba i påfrestande miljöer och när han blir ofokuserad blir jag en helkass tränare. :( Jag måste jobba på att hålla passen superkorta och att verkligen tänka igenom hur jag skall agera då det inte går som jag har tänkt. Mina suveräna träningskompisar fick en tjurig brud som tyckte att allt gick snett men som trots att jag blängt och gnällt då de kom med konstruktiva råd så vill jag bara säga att allt de sagt har tagits ombord. Sen har han ju faktiskt också inte bara varit disträ utan fläckvis har han glimmat till ordentligt! Till exempel på den gemensamma platsliggningen, leta efter figurant och bli lekbelönad, baklängesmarsch och en massa annat. Då jag fortfarande inte köpt en ny USB-sladd så kommer bilder sen. Tills dess får ni en härlig serie bilder Anette tog av mig då jag tränar rutan med hennes Malte... Skall snart träna på att ha fokus på hunden då han tränar.:)
Malte är ju redan klar med rutan medans jag fortfarande håller på att sätta upp buren... Snacka om snuvad! Förlåt älskade luddhuvud, du är jätteduktig! Du är färdig innan jag ens hunnit börja! :)




2 kommentarer:

Siv sa...

Ha ha, for en bra bildeserie :D
Jeg skal ta med en bærepose fleskepølser om jeg kommer til Sverige noen gang :)

Anonym sa...

Ja, där gick ni allt på två parallella spår du och luddot!
Men sen fick vi ju till en bra träning där man väl ändå får säja att vi var fokuserade på vad vi höll på med allihopa, två och fyrbenta. Och ingen blev tjurig! (Inte ens jag.)