onsdag 23 juli 2008

Träningsplan för nästa vecka

När jag var i Norge så insåg jag att jag måste bli bättre på att lägga upp en plan och dessutom försöka att strukturera upp mig så att det jag planerat blir utfört i en bra takt med en utformad tanke bakom. Cecilia gav mig ett tips som jag tror skall fungera för mig. Jag har nämligen flera gånger försökt att skriva en träningslogg men det blir aldrig riktigt så att jag skriver som jag borde.

Cecilias tips var att jag varje vecka skulle sätta upp tre träningsmål som jag skall träna på. Sen får jag ju då fundera igenom hur jag skall lägga upp det. Dessutom skall jag påföljande vecka rapportera hur det gått och utvärdera träningen. Det kommer jag att göra här på bloggen så att jag får stå för det vi gjort /inte gjort...

Så, From imorgon:

Dito- Målbild:

1.Kunna springa brevid mig i koppel i trav med störning utan att hoppa.Gärna med en god attityd och studs i steget.

2.Stå framför mig med attityd och fokus på mig med störningar


Delmål:
1.1.att springa brevid mig med kontakt i trav utan att dra i koppel.
2.att inte hoppa.
3. Svans och studs i steg.
2.1.Frivilligt ställande framför, röra sig på fri.
2.signal på stå.
3.Stimulikontroll på stå.
3.1.Utföra ovan med störningar i stigande grad i form av andra hundar.

Med andra ord utställningsträning......) nedan Dito 6 månader

1 kommentar:

Anonym sa...

Duktig tjej!
Förstår ju att det kan vara ett jättebra upplägg för mig och Ozzy oxå´. Även om jag inte har en blogg att skriva på får jag nog försöka med nå´t liknande om det ska bli ordning på vår träning.
Tjing
Cilla och Ozzy