fredag 31 oktober 2008

Jobbat, vintertid och fått "hundmassage"

Ja, nu är det banne mig helsvart när man slutat för dagen. Jag tappade direkt sugen och vet inte riktigt hur jag skall uppfylla mina hundars förväntning i beckmörkret. Har inte varit träningssugen (är helt slut när jag kommer hem från jobbet, det är alltid jobbigt med nya miljöer och rutiner)och detta har inneburit att jag inte tagit oss iväg till klubben någon mer gång sen vårt senaste misslyckade försök... Cilla och jag har gått i Frölunda på ett stort öppet ställe där man i alla fall ser en liten bit framför sig. Hundarna blinkar och glänser med sina lampor och reflexer. Själv är man kolsvart...Hm...

Cilla kan ju det här med massage och hon var så gullig att erbjuda mig en "omgång". Det tackar man ju inte nej till, så efter vår promenad går vi upp till hennes lägenhet. Där får jag lägga mig ner och detta underbart sköna börjar. Det blir lite mer intressant än vanligt då ju Dito och Kompis är med upp i lägenheten... Ozzy, brollan och Dito röjer järnet runt omkring oss och värmeljusen. Gud vad många tre hundar kan bli i en liten 2:a när man har delfinmusik i bakgrunden och värmeljus...

Själv ligger man halvnaken med ansiktet ner i ett hål i massagebänken. Kompis tycker att detta med massage verkar helskumt och han måste med jämna mellanrum kolla att jag mår bra. Detta gör han genom att trycka upp sin blöta mustasch i ansiktet på mig där jag ligger i mitt hål.... mys!... Ja ja, sånt är det, härligt var det i alla fall! Tack Cilla!

Ikväll har vi efter att ha blivit inspirerade av en kollegas blogg (Sivs, se sidans länkar)shejpat båda hundarna att ta upp en bunke och lägga den i en större bunke. det gick jättefort och hundarna tyckte det var helkul och jobbade ibland nästan för intensivt. När man håller en burk i munnen så slår den upp och kan hindra dig ifrån att se någonting, men det brydde inte Kompis sig om, han slängde burken lite här och där i början men lärde sig så småningom en teknik som fungerade. Gullig hund!

Inga kommentarer: