lördag 4 oktober 2008

Ozzy diplomerad vårdhund idag!


Cilla ringde mig i förmiddags och det var ingen tvekan om hur stolt hon var över sin och sin fina hunds uppvisning. De hade precis klarat av alla momenten gällande att Ozzy skall fixa att människor i sjukhusmiljö kanske vill kramas hårt och länge....:), kunna känna sig helt trygg och lugn i samarbete med människor som behöver olika mekaniska hjälpmedel såsom rullstolar, gåstolar med mera. Dessutom skall Ozzy inte plocka bland grejer och mat som eventuellt kan ligga lite överallt på golven då det ju kan vara allt ifrån kakor till mycket starka mediciner. Vi är hur stolta som helst och väntar otåligt här i Gbg på att få se dom i sina vårdhundsekipagekläder!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tack goáste Jenny för att du skriver så fint om oss på din blogg! Jag är så stolt över min älskade lurvtufs så jag kan dö.

Ozzy och jag vill oxå´tacka dej för all hjälp vi får med träning, tips och stöd och framförallt för att vi får vara din och dina hundars vänner!
Kram //Cilla

Jenny o company sa...

Hade du inte kännt så så hade det nog blivit jobbigt med mig som skulle strunta i det och tjata med er på allt i alla fall vare sig du vill eller inte! Vi gillar ju er skarpt! :)