lördag 22 november 2008

En HÄRLIG lördagspromenad

Idag var vi ute med alla "grabbarna grus". Fika, frost, glada vovvar och varma mössor. Härligt!

Man skulle kunna säga att vi sölade runt och myste mest eller om man vill kan man säga att vi körde lite uppletande, personsök, lydnadsträning och kamplekar. Vi har ju som vissa kallar det en hund som kommer från "arbetande linjer" men resten kommer ju från Skogsbygdens kennel och de får nog epitetet "jagande" linjer....
Fina pikar regnar just nu... så skämt åsido, vi hade en härlig dag i skogen med lite godisletande,testade Kompis på sittande i grupp,(vilket han klarade galant då han var den enda som satt snällt när de andra sprutade iväg över ängarna. Jag tror nog att just detta moment kan fungera nästa vecka.

När jag tränade Dito på läggande i utgångsställning hade jag plötsligt en hel flock håriga högar runt mig som trodde med hela deras giriga hjärtan att det gällde dem... Söta luddhuvuden!

På vägen tillbaks sprang diverse mattar och gömde sig lite överallt under olika saker och blev snabbt upphittade och tillbakavallade igen. Ett gammalt träd blev juldekorerat med intryckta frolicar och det är ju alltid mysigt!

Nu ikväll har jag surfat på Maine Coon katter och lärt mina hundar att städa upp efter sig, dvs att lägga sina grejer i en bunke. Det går lite taffligt och långsamt men det är något som jag tänker ha nytta av i framtiden då de banne mig får hjälpa till med att hålla rent i vårt 120 km stora hus....

Härliga vovvar i härligt väder!
Malte leker "härliga hopp och skutt"
Frolicträd växer i skuggan i djupa skogar. Sällsynta men härliga!
Kissa i motljus är härligt!
Den första repetitionen på sitt i grupp är oxå generalrepetition...härlig framförhållning...
En härlig bollbelöning!
I am the dognagger...
En härlig glad grabb, en pinne
2 bröder, forfarande bara en pinne...


Bollar är härligt!

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja, det var mysigt! Nu på kvällen har vi kört lite kontaktövningar, först fick Malte kontakt med en borste och sen med soffan. Och nu ska jag träna kontakt med kudden.
Vi hörs i morgon om träning eller ej. Får se vad jag hinner...