måndag 24 november 2008

Nu får jag banne mig snart ett träd i huvudet...

Ikväll gick vi en tur på ett kolsvart Arendal. Dito trodde att det var för att jaga harar så han blev snabbt uppkopplad och fick träna på att gå i koppel istället.... Så fort kopplet spändes för att han trodde att NU var det en skugga/ hare därborta stannade jag och väntade ut honom. Han stod till slut upp på bakbenen när han gick men han lyckade med konststycket att faktiskt göra en tvåbenspromenad utan att sträcka kopplet! Han har en suverän balans! Mina kriterier var ju just att slakt koppel gjorde att vi fortsatte framåt och han är som sagt inte dum. Han gick med andra ord fläckvis på två ben...utan att dra. Vad säger man...

När jag sen kommer hem har jag fått ett brev från Svenska djursjukhusföreningen som med glädje kunde tillkännage att jag fått ytterligare ett stipendium för att fortsätta att utbilda mig inom etologi och inlärning!!! 8000:- Härligt! Nu skall jag bara se vilken väg jag vill fortsätta... Det lutar starkt åt Hundcampus som har väldigt gedigna utbildningar. Vi får se, fortsättning följer!

Men som sagt, snart jämnas det här flytet ut sig på något vis, ett träd, en isfläck, jag vet inte vad som skulle kunna hända för att balansera upp den ofattbara tur jag har just nu. Höll faktiskt på att köra in i ett träd igår på väg til GMBK. Varning för alla som kör där, vägen är ishal i kurvan. Undkom dock med 2 mm och en paniktanke om att"detta har jag inte råd med ....!" Men jag slapp undan den gången i alla fall! :)

2 kommentarer:

Anonym sa...

GRATTIS! till stipendiet.

Solbritt

Anonym sa...

Men vad underbart att du fått stipendium! Grattis! :-)

Du förtjänar allt flyt som du haft på sistone, så dutti så är du. ;-)