lördag 29 november 2008

Träd har ramlat och jag har sagt upp lägenheten.

Nu snurrar livet på i turbofart! Jag fick nej av familjebostäder på att hyra ut lägenheten i andrahand så plötsligt var det eld i knutarna innan månadsskiftet att få in blanketten så att jag inte står med dubbla hyror hela våren..

Det kändes i magen att säga upp ett 1:a handskontrakt på en suverän billig stor tvåa i ett av de finaste husen i majorna men så fick det bli! Nu börjar det nya livet!
Men som sagt tack för den tid som varit!

Imorgon var det tänkt att jag och Kompis skulle tävla i klass 3 på Partille brukshundsklubb men då vi inte har hunnit träna direkt och när det regnade hela kvällen idag har jag valt att hoppa över det. Jag vill inte testa honom på något nytt som vi inte är klara för, och som ju skall vara roligt i ett sumpigt väder. Dessutom är matte ganska rejält trött och disträ med allt som händer runt omkring mig, nytt jobb, gammalt jobb, ny firma, nya kurser, nytt hus, gammal röra i ett gammalt hus osv...

Imorgon skall jag åka med ner till smålandsstenar och filma 5 schappar som skall MH-testas. Ozzy, Malte och Zappa skall alla visa hur man tacklar ett spöke! Spännande. Vi sover över till Lördag, kör MH:t åker hem och sen skall jag för första gången på mycket länge ta en öl ihop med gamla arbetskompisar från en restaurang och cafe som jag jobbade på för 18 år sedan! Det skall bli superkul! Jag börjar helgen med att gå och lägga mig nu.....

Inga kommentarer: