måndag 19 januari 2009

Flyttat!!!!!!!!!!!! och jobbat..................

Så, nu kan jag skriva att jag faktiskt bor på landet! Trots att rörmokaren säger att jag "bor bakom lagår´n" så anser jag att det låter liiite bättre med att bo på säteri. Jag kan gå med på att kallas "hund o katttanten uppe i backen" också! - en sån som små barn hittar på historier om och blir rädda för....

Hundarna älskar att bo så här och de springer ut och in, ut och in medan matte eldar i vedpannan. Jag går numera alltid klädd i fodrade gummistövlar, reflexgul arbetsjacka och med Julakatalogen under armen.

Livet på landet är toppen!

Hundträningen har helt legat nere då jag som vanligt jobbar aldeles för mycket, har en massa projekt som skall ros i land och dessutom flytten som fortfarande inte är klar med grejer precis överallt. Men igår hämtade jag det sista i gbg, (inte vinden dvs, den får vänta lite)men i frysen hittade jag 10 kg råa kycklinghalsar som jag nu packat om i ett hanterbart format. Hundarna tyckte nog att det var den fiinaste kartongen hittills så med deras blick brännande i nacken känner jag nog att ikväll får jag strunta i att packa upp mer och faktiskt köra lite med de två tålmodiga.




Kolla in vad det står på kissens hemsida:

Livet är ju underbart med en sådan här mysig kull i huset, aldrig att man behöver känna sig ensam. Alltid någon som vill klättra på mina ben eller sova i knät. Men den jobbiga biten med att alla ska få goda hem har ju börjat, men den har börjat bra med att Mandel har fått en fantastisk ny matte. 6 veckor kvar till han får lov att flytta dock vilket känns bra för mig:)

Tingad

Tolleröds Magnum Mandel

Hane

Rödsilvertabby med vitt

Vikt 900 gr

Mandel attackerar sina syskon på sitt eget vis, han kastar sig över dem och biter sig fast i nacken. De har inte en chans att komma loss. Stackars Java har fått ett bitsår till och med.

Kommer att bo hos Jenny.


Det känns härligt!

Inga kommentarer: