fredag 30 januari 2009

Lite mycket nu.....

Nu är det så där igen... lite för mycket! Men nu är det ju inte för mycket på jobbet som så utan det mesta är roliga grejer!

Jag börjar få en hel del att göra med Nosvis och det är ju toppen! Jag behöver bara trixa och fixa en hel del för att få dagarna att gå ihop och ordna så att alla kan komma på kurstillfällena. Dessutom skall jag träffa ett gäng glada pensionärer och hålla föredrag och sen skall jag till Götene SBK för att hålla en 3 dagars kurs för hundägare och instruktörer. Dessutom.... skall vi köra en valpkörskola på kliniken alla onsdagarna i mars, och jag skall upp och hålla föredrag på min gamla djursjukvårdarskola. Sen ovanpå detta skall jag även hålla ett föredrag för mina gamla arbetskamrater från Gbg Smådjursakut....
Ovanpå detta skall jag läsa 15 poäng "djurens beteende" via Linköpings universitet, jobba heltid, och träna mina egna hundar, få en kattunge som skall gullas med osv osv. Glöm inte att hämta, bära,hugga, bära elda ved.

Så ja, tråkigt har jag inte!
Förutom att helgen kommer att ryka på att jag måste fixa veden i morgon och hela söndagen måste vigas åt att städa ur lägenheten i gbg.... Suck!

Men idag frågade jag min granne (som faktiskt är OS- landslagets tränare för fälttävlanlandslaget,) om jag fick använda den belysta paddocken som ligger här på säteriet för att träna mina hundar och det gick fint! När och hur som helst kan jag numera gå 2 minuter och ha fri tillgång till takbeklädd upplyst paddock! Inte illa! Nu kanske man kan få till lite organiserad träning trots att det är mörkt. Jag har försökt att åka till Kungälvs BK men jag tycker planen är kass och oftast är det kolsvart och jag vet ju inte vart lysknapparna sitter, så då har det inte blivit så mycket med det.

Hundarna har nu börjat känna sig lite för hemmastadda och skall vakta och fixa o trixa då det knäpper i mörkret, så numer går de inte ut själva i mörkret.
Den döda hunden nere på vägen förra veckan har skrämt upp mig ganska rejält och de mina blinkar och lyser numera av neongula täcken så fort det sätts en tass utanför dörren... bara om i fall att, de skulle få för sig att braka iväg, även om det är en bra bit ner till vägen.

Inga kommentarer: