lördag 24 januari 2009

Lön: Hornbach, IKEA, Claes Olsson osv......

Idag har vi sovit tills vi vaknade! Härligt! Dvs, hundarna vaknade tidigt och vaktskallade och jag lufsade upp i morgonrock o tofflor... ingenting. Vi gick och knöt oss igen och senare när jag satt och åt frukost ser jag plötsligt tre grabbar med fjunmustascher och stora gevär på ryggen utanför mitt hus.! Jag stoppade direkt ut huvudet och frågade: Vadå, jagar ni?! -Jaa.... men inte just nu för vi har tappat bort hunden....

Jag sa bara, att om ni skall jaga här så vore jag väldigt tacksam om ni knackade på och sa till mig först! Jag har hundar som jag både tränar i skogen och som springer lösa! -Jaaaha..ja ok...

Härregud, skall dom jaga i min skog hur som, och när som? Jag måste prata med min hyresvärd. Mina hundar var i alla fall klädda i reflexvästar och själv hade jag min signalröda jacka när vi tog vår annars hääärliga lördagstur på 2 timmar! Ljuvligt att äntligen vara hemma när det var ljust.

Därefter åkte jag och impulsköpte diverse grejer som jag insett att jag behöver/vill ha till min fina stuga. Hundarna fick stanna kvar hemma och det hade nog gått fint, verkade det som i alla fall.

Nu vimsas det runt och fixas i allmänhet och i vissa fall i synnerhet. Gardinerna är till exempel uppe... imorgon skall det sågas ved!

Inga kommentarer: