torsdag 26 februari 2009

Dito= duktig!

Här går allting fin-fint!

Dito är nyfiken på ett bra sätt och lägger band på sig för att inte bullra med den lille. Min teknik att bara "softa" ihop med alla djuren och att ha ett koppel på Dito, (som jag inte har behövt använda alls,) har gjort att de har nu nosat på varann och allt känns som det är mycket mindre spänningar mellan dom. Dito "råkar" bara luta sig så att han kommer åt honom eller bara råkar sätta näsan mot osv. Igår kväll var han så duktig så att jag avgjorde att han fick sova med oss andra utan att vara instängd och det gick jättefint!

Den lille är lös i magen och det kan vara att allt är nytt + att han inte vill äta sin egen mat utan vill ha burkmat eller hundarnas. Han är ganska smal så att svälta honom för att vila magen känns inte så kul... men han är lite bättre idag så jag hoppas att det vänder. (Kompis fick också lite stressmage när han var liten trots att han utåt verkade stencool)

Jag skall komma i säng tidigare ikväll än vanligt för trött är jag och jag har en späckad tid framöver. På lördag kommer Gbgs personal för att lyssna på mig när jag berättar om mina utbildningar och hur jag arbetar + att de skall titta på vår nya fina klinik och dessutom blir det Tacos!

På söndag vill hela min familj bli bjudna på middag och kolla in hus, katt och mig i den ordningen. Dessutom tog veden slut ikväll igen så det måste också fixas någon gång... Jag har ju inte ens dragkrok på bilen dumt nog så dessutom behöver jag hjälp som vanligt...

På Onsdag skall jag till SLU i Skara och berätta om hur man kan utvecklas inom djursjukvårdaryrket och senare på kvällen kör våra valpkurser igång här hemma.

Så, god natt, nu går jag och min fina flock och lägger oss!

Inga kommentarer: