måndag 23 februari 2009

Ego versus Dito....

Min lille katt är en helskön typ! Han spinner, sover och busar, hjälper min mamma att baka våfflor medan min pappa och jag sågar upp den sista veden. Sen kommer mina hundar in! Världen vänds upp och ner, Ego försöker hålla sig cool men Dito som har en millimeter (om ens det) mellan åsikt och action, skall flyga rakt upp på katten, som förstås blir livrädd, fräser spottar och sticker. Dito skäller och fjantar! Han åker ut och kommer tillbaka med ett koppel på... Kompis är nyfiken men nu vill inte Ego titta på någon av dom och har dragit sig undan.

Dock har Ego nu ikväll, cool som han är redan kopplat på lugnet igen och vi har legat alla tre i min säng. Jag i mitten, Ego som myser på ena sidan och Kompis på andra. Dito är fortfarande bortgallrad, för så fort Ego kommer fram för att kolla in honom igen så ballar hjärnan ut och han skall jaga denna lille katt.

Jag tror inte att han menar så illa men han är så djäkla impulsiv och bufflig så det skulle kunna gå illa, vilket gör att dessa två kommer inte att lämnas själva på ett bra tag tror jag.

Som det står nu: Ego-Dito 1-0

-för Ego har fått smaka på hundarnas favorit, råa kycklinghalsar från norge och Dito har inte fått sig en sån på flera veckor....Nu skall jag och Ego gå och lägga oss och Dito sover i arbetsrummet...

Inga kommentarer: