lördag 28 februari 2009

Trasiga djur och Gbgs gäng på besök.

Idag var det besök från min gamla arbetsplats!

Det kom 13 personer på sin lediga lördag för att se vår nya klinik och för att höra mig berätta om vad jag har gjort de sista åren gällande mina utbildningar. Jag gjorde ett föredrag om vad jag läst och hur jag arbetar tillsammans med kliniken för att täppa igen hålet som finns i kunskap på klinikerna gällande det mer beteendemässiga hos våra patienter. Jag gav lite allmänna råd som kan vara bra att tänka på när man jobbar på djurklinik. Hur vi skall hantera de rädda djuren och hur vi skall tipsa djurägare om små förändringar som kan göra stor skillnad.

Jag måste nog säga att det kändes lite nervöst att prata för folk jag känner, som dessutom alla är duktiga på djur själva (veterinärer och djursjukvårdare), men jag tror att de var nöjda.

Sen bjöd vi på Tacos och snackade lite skit, det är ett härligt gäng med arbetskompisar jag har lämnat bakom mig i Gbg, det är en sak som är säker, och snart får jag nog bjuda hem dom hit hela bunten!

Trasiga djur har jag dock....

Kisse är fortfarande lös i magen och nu drar jag på med lite mer allvar. Han får diarsanyl, veterinärdiet och har även fått en skjuts vätska under huden. Han är lite dämpad, och som sagt, han är tunn i hullet så jag vill verkligen få ordning på detta snarast!

Dessutom har Kompis rejält ont i en tå som är stor och svullen. Vi röntgade honom för att se om det var en spricka men vi kunde konstatera att så inte var fallet, däremot fanns det luft i en ficka mellan tårna och det tyder på en rejäl infektion så raka, antibiotika och smärtlindring blev hans lott.

Medan vi står och fixar min halta hund kommer katten knatandes! Han hade lyckats smita från personalrummet där han borde vara... (Han har charmat alla som varit på besök under hela dagen och tyckte väl att han inte ville bli lämnad ensam!)Jag kände mig som Dr Doolittle, med djur både högt och lågt! Tack mina sköna arbetskompisar som hjälpte mig och mina små idag!

Kompis verkar lite gladare nu på kvällen och gillade nog sin Rimadylspruta även om han är skakig när han blir stucken... men han sitter så snäll och go, och gnäller lite när det gör för djäkla ont, annars är han mycket tapper!

Min plan angående Dito har fungerat klockrent och här går minsann ingen svart hund i koppel inomhus! Han är jätteduktig och tar det stenlugnt med kisse. De sover till och med brevid varann och allt känns väldigt positivt och tryggt. Han gillar verkligen sin nya röda kompis och kisse tar fortfarande uppmärksamheten med ett lugn som är få förunnat! Härligt!

Nu går vi och lägger oss för imorgon kommer som sagt min familj med mina brorsbarn och Ida 5 år pratar om att tatuera sig och färga håret mörkt....Gullunge! Faster blir smickrad och stolt!

Inga kommentarer: