torsdag 23 april 2009

Huuuundgåååård!

Sen jag skrev sist har vi jobbat som tokiga,för att sen i söndags ha kunnat stänga en grind och vips, hundarna är instängda på 500 kvadratmeters hundgård! I början var det lite frustrerande när man hade först 1, sen 2 och sen 3 sidor uppe och hundarna sprang runt som galningar och letade efter sina älgar... men.... plötsligt! Ha ha!

Dito fattade ingenting där han gick och snusade och när han tittade upp så var han helt omringad av Gunnebostängsel som sitter fast i en herrans massa nergrävda pålar med sten och betong som stadga i marken! Ha ha igen! Nu behöver matte aldrig mer stå och vänta på kvällskissen utan bara "skjuts in i ugnen" med dom, så kan man fortsätta att dricka sitt te innne i stugan.

Pappa är dessutom snart klar med hundkojan som står på en uppbyggd veranda med ett "källarutrymme" som kan användas om man vill leka feral grythund eller om det blir för varmt. Det kommer att bli perfekt! Hundarna njuter och går runt och letar efter gottor som är gömda lite överallt i snår och buskar, allt för att de skall vara sysselsatta och för att lära sig att utnyttja hela gården istället för att bara hänga vid dörren. Tack än en gång snällpappa!

Kurserna börjar rulla igång på allvar och jag kommer att köra en fortsättningskurs och en valpkurs nu i vår. Dessutom har jag cirka en till två privata möten i veckan och en del diverse föreläsningar och annat. Det känns superkul och jag vågar inte ens annonsera mer än det från kliniken för som det ser ut nu kommer jag att ha häcken full hela våren!

Jag får ju inte glömma mina egna hundar som skall tränas, eventuellt tävlas, förberedas inför en utagning för räddning till våren osv.
Dessutom har jag ju numera en hundgård och en upphängd hängmatta och dessa måste ju utnyttjas till max nu när hela min trädgård bara kvittrar och är belamrad av vitsippor!

1 kommentar:

Anonym sa...

Grattis till Hundgården!!:) Din pappa verkar hur snäll som helst, o händig. Lycka till o njut av The´t. // Alex