måndag 26 oktober 2009

Livet går fort fram......

Sedan sist har mitt cairnterriergäng avslutat sin praktiska kurs och jag kommer att sakna de trevliga tjejerna med sina rufsiga sköna terriers. Jag har aldrig känt en cairn innan men numer är jag helt såld på dessa små mustachprydda troll. De är fulla av rävar bakom öronen men samtidigt så himla arbetsglada och sköna. De älskar att träna så den sista lektionen gick åt till att skapa lite regler och ramar runt de frivilliga beteenden som vi ber hundarna om medans de tränar. De blev frustrerade och gick upp i varv för att det inte blev exakt sm de ville med en gång...:) Mattarna har lärt sig massor och träningarna har verkligen givit resultat så det är bara att köra på vidare hemma. Tack för denna gång!

Jag har även hunnit med att träffa mina gamla sköna vänner som faktiskt fyllde 45 år.. (tvillingar) Vad har hänt med tiden, vart tog den vägen????) Vi skall numera anses vara vuxna eller??? Skumt... Alla jag känner är faktiskt mer eller mindre geniala på sina områden så karriärerna har gjort att det är faktiskt riktigt svårt att finna tid att bara träffas och ta en god öl och äta en bit. Heidi är en mycket framgångsrik tatuerare, hennes syster Lene utbildar sig till lärare men kan även redigera filmer, göra smycken med mera med mera, Mia är en av de mest framgångsrika komikerna i Sverige just nu, förutom det sjunger hon, skriver böcker, spelar in film, skriver kåserier, är med i alla medier som finns, är mamma till 2 barn, har 3 extra barn, renoverar hemma osv osv.... Elcim är en tjej med tusen ideér och har ett mycket framgånsrikt företag som arbetar med att strukturera upp och inspirera andra företagare. Jag var själv med i Kungälvsposten förra veckan,,, bara det! :)

Skämt åsido, mina vänner är inte bara bäst som vänner, de är också bäst på just det som de har valt att göra i livet, och jag är såååå stolt över er alla! Ni är girlpower när den är som bäst!
Nedan foto på:
Heidi, Elcim och Mia


Inga kommentarer: