söndag 15 november 2009

Jag kommer att drömma om vec 46....

Denna veckan har jag verkligen fått veta att jag lever.... Kliniken har firat 1- årsjubileum och detta har inneburit fantastiska reor på foder, tävlingar, designa egna hundhalsband osv osv. Jag har med andra ord kånkat runt på ett otroligt stort antal fodersäckar för folk köpte 4 säckar i stöten... Dessutom har jag haft två gratisföreläsningar, en om katt och en om hur man hanteringstränar sin hund. Båda föreläsningarna var helt fulla och hunden får vi köra en gång till för folk fick inte plats. Jätteroligt med ett sådant gensvar!

Jag har också fått till att äntligen bjuda tillbaka till mina föräldrar som alltid ställer upp i vått och torrt med allt mellan himmel och jord, hundvakter, skjutsa mig, vedbärande, sågande, växthus, fixande av skjul, slänga skräp, fixa vinterdäck osv i all oändlighet. Pappa har haft "pappas dag" och födelsedag så nu var det dags, skaldjur blev det! Det var mysigt!

Lååånga kvällar och mycket att göra har gjort mig ganska spak men det kunde faktiskt inte stoppa mig ifrån att åka till Alfa Hundcenter som tagit hit Maria Hagström som instruktör. Jag väljer att spendera en hel helg för att lyssna och lära när hon pratade och visade praktiska tips och träningsupplägg på ekipagen (som dessutom var jätteduktiga!)och hon gick igenom hur man förbereder sig inför tävling på höga nivåer.

Hon är faktiskt helt suverän både som teoretisk lärare och praktisk instruktör och hon har dessutom ganska otroliga meriter med sina egna hundar.
Läs gärna mer om henne här, man blir imponerad:

www.skogsborg.net



Utöver detta har min goda vän Cilla varit här igår kväll för att dricka lite vin och prata hund (för övrigt en mycket bra kombination) då hon är precis som jag, helt uppslukad av hundars beteende och inlärning, och vi diskuterade hennes pågående arbeten i instruktörs-utbildningen som hon är mitt uppe i, samtidigt som hennes vovve sitter framför oss och talar om för oss att vi minsann faktiskt är ganska tråkiga....som inte gör något, någonsin! Barn och hundar berättar sanningen....

Jag har avrundat denna söndagskväll med att skriva den första av 4 artiklar till Royal Canins uppfödarutskick. Vad tror ni den handlade om?.....

Nu skall jag nog gå och lägga mig, för när jag läser mina egna ord här så inser jag att jag är nog faktiskt lite insnöad eller kanske bara en smula knäpp, vem vet?
God natt!

2 kommentarer:

Solbritt sa...

Har äntligen tagit mig tid att läsa dina senaste inlägg.
Hjälp vad mycket du hinner med och så mycket intressant du får vara med om. Man blir alldeles matt.

Kram
Solbritt

Ghedoes sa...

Ha ha, men det är ROLIGT att vara lite insnöad och knäpp. :-)))