tisdag 27 april 2010

Kompis mår bättre! :)


Efter att ha gått igenom min stackars vovve både högt och lågt har vi kunnat konstatera att han har perfekta blodvärden gällande njurar, lever, socker, vita och röda. Han har inte borrelia eller Erlichia. Hans anmärkning på ena armbågen ser precis likadan ut som när han var ett och det gör även hans perfekta höfter! :) Däremot hittade vi Spondulos i ländryggen vilket betyder att det bildas nybildningar på och emellan ryggkotorna. Detta gör mycket ont medan processen är aktiv men när det avstannar så blir det en brygga som då innebär han han blir sk "stelopererad". I praktiken inebär detta att han numera är pensionär och att han behöver lite hjälp i framtiden för att må optimalt. Han kommer att ha keramiskt täcke för att värma muskler och leder och vid behov kommer han att få gå på smärtlindrande och antiinflammatorisk medicin.

Han har fått bo hos mina föräldrar som tagit god hand om honom och gett honom många och korta promenader och enligt rapport mår han mycket bättre nu. Jag längtar efter honom men han får stanna där ett tag till innan jag hämtar hem honom igen för att han skall få i lugn och ro återhämta sig innan han behöver umgås med mig och sin galne son.....

Vi har haft avslut på valpkursen och de söööta små kommer att saknas! Alla har varit jätteduktiga och har hunnit lära sig massor så det är bara att önska lycka till med resten av deras härliga liv och leverne!

Inga kommentarer: