måndag 5 april 2010

Nu är det vårrulle!

Om man inte skriver så ofta hinner det hända saker mellan tillfällena..;) Nu är våren äntligen på gång och sommartiden gör att vi numera kan promenixa i skog och mark efter arbetstid! Helt underbart! Sen sist har man hunnit fylla 40 år och detta innebär att nu har man bara 2/3 delar av livet kvar. Det finns ju så mycket man vill hinna med så nu skall det organiseras upp bättre med tiden! Här skall införskaffas en GPS så att man hittar hem i de djupa skogarna och även en telefon som jag kan använda som dator också, allt för att jag lättare skall kunna bli nådd och för att jag inte skall snurra till det med allt jag behöver hålla koll på. Bokningar och annat...

Alla mina djur är på topp nu när våren är i krokarna och vi skall djäklar komma igång med spårandet och kanske til och med lydnaden....



Sköldpaddan väntar otåligt på att utehägnet skall bli klart med värmehuset så att han får flytta ut för i år.

Ego, mördarkatten är ute mest hela dagarna och snaskar på oskyldiga små möss och hundarna grisar ner sig som brukligt i alla gegghålor som kan tänkas hittas i markerna.

Hästarna är utsläppta i storhagen bakom mitt hus så numera har jag hästgnägg till frukostbakrundsljud. Mysigt!

Jag har även träffat ett gäng väl valda gamla fina vänner som har varit här och förgyllt min tillvaro på ett underbart trevligt vis! Jag känner att det har saknats mig att umgås med de människor som jag faktiskt vaskat fram under mina 40 år, vaskat fram med guldsil och dom skall man inte tappa bort! Jag har till och med planerat en stooor födelsedagsbaluns senare i år för att just ha en ursäkt att få krama på alla!

Men andra ord leker livet och min valpkurs och jobbet rullar på fint; nu skall jag bara hitta plats för ytterligare en nybörjarkurs och en fortsättningskurs som folk väntar på.... jag skall göra mitt bästa så att även dessa kan rulla igång.

Inga kommentarer: