fredag 27 maj 2011

Fido, min nya stjärna! Jag är helt betagen....

Min nya goa valp är en härlig herre.

Han är lik både sin morfar Kompis, och sin morbror Dito, men samtidigt är han helt sin egen. Han är hur snäll som helst, han är otroligt fysisk och vill gärna vara mycket nära mest hela tiden. Han vet hur man använder sin mustasch till att mysas med och han tycker att det är toppen att tvätta ansikten på katter... inte alltid en ömsesidig känsla men alla djuren verkar tycka jättemycket om honom så han kommer undan med det mesta som det verkar... Han har ett ton med humor och han är numera "inklickad" så vi har så smått börjat med lite roliga grejer som att sätta nosen i handen, sitta ner för att bakluckan skall öppnas med mera. Den största skillnaden just nu är att jag tror och känner att han är lite lugnare och lite mer den sorten som tänker lite innan han agerar... det är bara ett plus i min bok för det är detta som Dito ibland kan ha svårt för, att inte agera i samma sekund som han har fått en ingivelse.

Jag fick ett erbjudande att ta med Fido för att bli fotad av den eminenta hundfotografen Ida Kucera http://www.doggystajl.fotosidan.se/ och här nedan ser ni ett axplock av vad denna tjej kan göra! Hon är helt suverän!

Tack så jättemycket för dina fina bilder Ida.








1 kommentar:

Maria sa...

Men gud så söt! :D