söndag 28 augusti 2011

Mycket nu,,, som vanligt

Hej allihopa!

Sen sist har inte mycket hänt förutom jobb och jobb och mys i skogen med mina hundar. En kväll tillbringade jag dock med att åka tidsmaskin genom att först gå på Stefan Sundström
och därefter Nymphet Noodlers som återförenades för en kväll på Sticky Fingers i Göteborg.
Helt suveränt med Ian från Soundtrack som förband, och där och då lovade jag mig själv att ta hand om den sidan av mig som gillar kultur, öl och underbara vänner som spelar fantastisk musik. Mitt djurintresse och mitt arbete med detta har tagit över de senaste åren helt och hållet men det skall det bli ändring på! Det ena utesluter inte det andra.Man kan jobba men man måste också vara med i världen utanför, den som ger en energi tillbaks.

Med denna insikt har jag nu gett mig tusan på att komma iväg för att avnjuta Weeping Willows då dom kommer om några veckor. Först och främst är musiken helt underbar men icke att förglömma är grabbarna i bandet några av de vackraste människor jag känner, så för att kunna umgås på ett helt naturligt sätt har jag faktiskt tagit ut några semesterdagar i samband med deras spelning...;)

Jag och Cilla har varit nere i Alvesta för en helg med Curt Blixt som har lärt oss allt om BPH testet och hur man läser signaler hos hundar som utsetts för press av olika slag. Mycket lärorikt!


Jag har även utsett och träffat min projekthund som jag skall utvärdera under året, mycket spännande hund men jag måste be att få återkomma gällande henne och utredningen.

Jag har mycket på gång via firman just nu, föreläsningar och privata kunder med utredningar. Dessutom har hundutbildningsgruppen "informerat" mig om att jag skall prata djursjukvård i Stockhom i januari på deras dagisutbildning...:)Inte mig emot, deras utbildningar är superseriösa och av mycket hög kvalitet så jag känner mig hedrad att bli tillfrågad som vanligt!

Imorgon kör jag en föreläsning om katternas beteende på kliniken
och nästa vecka är det hundarnas tur.
Roligt att så många är anmälda! Väl mött där!

Inga kommentarer: